Marvelous Miss Mara

11 maart 2017

Alweer een vroege start.. Papa slaapt lekker uit en Yvonne en ik stappen weer in de Marataba-mobiel. Steeds met onze vaste reisgenoten, Kevin en Jill uit Northhampton (UK) en onze ranger, Andre.

Vandaag gaan we op zoek naar een luipaard. De missen we nog in onze queeste naar de "big five" (leeuw, olifant, neushoorn, buffalo en luipaard). Het is ook de moeilijkste om te spotten... zeker nu het hier zo groen is. Ingespannen turen we door het struikgewas. Zoals Andre zegt: geen idee waar hij kan zitten: in de boom, op de grond of ergens hangend in een bosje: you're guess is as good as mine.

Nou niks hoor. Nada. Ergens in de bush ligt het luipaard zachtjes te grinniken. Het is ons absoluut te slim afgeweest.

UIteraard waren we er snel overheen, genoeg andere leuke dingen om te zien. En onze Britse reisgenoten blijken bijzonder aardig en gezellig. De koffiebreak (verse koffie + elke dag een versgebakken koekje van de pastrychef) is een ontspannen momentje met uitzicht over een klein meertje. En wat aandacht voor de kleinere bewoners van de bush. We horen allerlei verhalen over spinnetjes, mieren, termieten en andere insecten.

Op de terugweg naar de lodge zien we een groot Hamerkopnest, aan de rivier. Er wordt ijverig gebouwd en Yvonne heeft er een paar prachtige foto's van kunnen maken. Grappig om te merken dat Yvonne al veel meer oog voor de bewoners van het bos heeft, vooraf vogels worden door haar als eerste gespot! Prachtig gekleurde exemplaren, KIngfishers en ijsvogels.

Terug in de lodge is het tijd voor een middagwandeling: papa en ik blijven bij het zwembad en Yvonne gaat op stap. Ze zien veel: kudu, zebra en ook een prachtige schildpad.

De avonddrive heeft een verrassing: we gaan varen op de Mara Rivier: eindelijk hippo's!!! Fantastisch, wat een leuke beesten! Happy Hippomomentje voor mij!!

Terug in de lodge lekker gegeten en op tijd naar bed: altijd weer een early morning om rekening mee te houden!!!