Stormy weather

11 maart 2017

Het is donderdag. Vandaag rijden we wat verder van het kamp weg, een prachtige route door de bergen. De route moet na zo veel regen weer eens gecheckt worden, maar het is wel een uitdaging. Rock 'n roll: flink hobbelen in de Marataba mobiel. Onderweg zien we van alles. De "usual suspects" , impala, wildebeast, zebra (allemaal met kleintjes op wiebelpootjes). Dwars door de bergen en onderweg zien we heel veel apen en, heel bijzonder, ook de mountain steenbok. Die laat zich kennelijk niet heel vaak zien, dus de auto wordt stilgezet zodat iedereen even rustig kan kijkenl. Bovengekomen nog een heel speciale verrassing: een hippo voor Mar. Happy hippo moment!!!!! ;)

Boven lekker koffie en daarna terug naar de lodge.

's middags was het mijn beurt om mee te gaan met de hike (te voet door de bush). Maar: het was bloedverziekend heet en er was daardoor helemaal niets te zien. Bovendien waren we niet met ons eigen groepje, maar met een iets grotere groep. Kevin en ik lk liepen achteraan. Al het wild was al weg voordat we het zagen. Dat gaan we anders doen....

's Avonds mooie drive, met papa aan boord. :Prachtige kudde olifant met een pasgeboren kalfje. De navelstreng was nog zichtbaar. Schattig!

Bij terugkomst in de lodge had het personeel de binnenplaats verbouwd. Weer veel vuur en een braai, met de ranger aan tafel om allerlei vragen te beantwoorden. Heel leuk en gezellig!

Totdat.... het begon te waaien. NIet een klein beetje, maar een serieuze storm. In onze tent was het een enorm lawaai, de hele bovenkant werd steeds door de wind opgepakt en stortte vervolgens met een enorme klap weer naar beneden. Heel onrustig...

Tot een uur of twee 's nachts zijn we alledrie wel zo'n beetje wakker gebleven. Onwillekeurig lig je toch niet helemaal rustig te slapen. Maar daarna nog een mini uiltje geknapt, want vrijdagochtend... gaan we 's morgens een langere bushwandeling maken. Betekend wel: nog vroeger op. Om 04.30 uur klinkt Andre's stem door de telefoon: goeiemorgen, wakker worden!!!!!